Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29. januar 2009

Festlig festantrekk!


I helga skal barna ut og huset og mor og far skal proppe huset med festglade mennesker, deilig tapas og mye godt i glasset! Som jeg gleder meg! Og som seg hør og bør i en slik anledning, synes jeg et nytt antrekk er på sin plass! Og utrolig nok fant jeg kjolen min i den første butikken jeg toga inn på! -Opprinnelig på leting etter høyt skjørt med topp til, men denne gjorde susen! Og når jeg trodde flaksen min var over, fant jeg jaggu støvlettene jeg har ønsket meg på 50%! -Og i riktig størrelse! (Ja, det er faktisk mulig!!) Så: vel hjemme raska jeg med meg posene inn på badet, proppa meg inn i kjolen og på med nyskoene: klar for obligatorisk manekengrunde for mann og barn på stua! Sååå stolt, helt til femåringen påpeker høyt og tydelig: Mamma, jeg kan se trusa di!! -HÆ??? Febrilsk løp jeg til speilet -opp på en stol, med rompa mot det blanke: joda, det kunne man ganske riktig skimte en hvit hipster! Og hvis jeg bøyde meg litt forover, jo da kunne man mer enn skimte den! -Hvem i huleste produserer kjoler med splitt langt opp på rompa tenkte jeg forbanna, og tankene gikk umiddelbart over til butikkens prøverom -og hvordan jeg kunne unngått å legge merke til innsynsfeltet der inne: de har jo speil overalt! Så da må jeg altså frem med symaskinen min i kveld også! For "fint skal det vær, sjøl om halle ræva hæng uttførr" (Nordnorsk uttrykk) er ikke hva jeg tenker å gå for på lørdag:)

9 kommentarer:

  1. Haha, det holder jeg igrunn med deg i !

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    Takk for trivelig besøk i bloggen min=)
    Du kommer til å bli kjempefin i antrekket ditt, godt du har symaskin =) Med den kan man fikse det meste.

    Skal kikke meg litt rundt her inne hos deg. Har jo ikke vært her før.

    Kathrin.

    SvarSlett
  3. hei på deg.
    kjolen var kjempefin,
    og du kan vels stå for en del av underholdningen?? hehe, ikke det nei??
    ha en feiende flott fest iallfall.

    SvarSlett
  4. Ler,,,,,,gratulerer med ny kjole,,,,,den var kjempelekker.
    Kos deg i helga.
    Anne

    SvarSlett
  5. Tipper din kjære blir lykkelig over å se sin kjære i sånt et snasent antrekk!! Kos dere!

    SvarSlett
  6. Stilig antrekk må jeg si!
    Synes India bordet er fint mørkbeiset også jeg, men det var for å få det litt lysere på hytta! Spisestua ble også malt i sommer.

    Linda

    SvarSlett
  7. Driiitstili anntrekk :) Gleder meg sykt! Og gubben har endelig kommet fram til at VI OVERNATTER.

    Kjolehistorien din var av en eller annen merkelig grunn mye mer hysterisk morsom på tekst kontra i telefonen før i dag! Jeg har tårer i øynene! Tvingte yngve til å lese, selv klarte jeg ikke å slutte å skrattle i bakgrunnen :)

    :)Anette

    SvarSlett
  8. Ha,ha! Nå lo jeg godt! Artig når folk har selvironi;)

    SvarSlett